Na předvánočním setkání jsme vyzkoušeli 3 aktivity na procvičení mediální gramotnosti a kritického myšlení, ukázali další zdroje do výuky a představili program O2 Chytrá škola.
Ze minulých setkání
Online platforma Code.org má jako hlavní motto následující: "Každý student v každé škole by měl mít možnost naučit se informatiku." Toto tvrzení zdá se naplňuje velmi dobře, neboť se jedná o nejrozšířenější zdroj cvičení pro děti v předškolním věku až po vysokoškoláky, kompletních plánů hodin pro učitele (nejen informatiky) a najdete zde...
Na prvním setkání ve školním roce 2019-2020 jsme si představili systémy Umíme.
Systémy Umíme programovat a Umíme matiku nabízí učitelům rozsáhlou databázi interaktivních úloh na procvičení informatického myšlení podle revidovaného RVP informatiky. Učitelům pomáhá zatraktivňovat a zefektivňovat výuku - šetří čas na přípravu a opravu práce a díky unikátnímu způsobu měření znalosti žáků a řazení úloh od nejjednodušších po...
V minulém školním roce 2018/2019 navštívilo naše centrum během 7 akcí celkem 70 účastníků. Dvě účastnice se však vyjímají - Renata Bugárová a Kristýna Dostalová, se kterými jsme udělali rozhovor.
7. setkání Digicentra: iPrázdniny s učiteli
Na posledním setkání v tomto školním roce představil Jaroslav Mašek prázdninovou akci Virtuální Digicentrum iPrázdniny s učiteli. Akce bude probíhat následujících 10 týdnů, během kterých si učitelé vyzkouší 10 různých jednoduchých aktivit, které budou následně moci použít v následujícím školním roce. Aktivita pro tento týden nese téma: Můj školní...
V úvodu setkání jsme se spolu s přednášejícím Jaroslavem Maškem zamysleli nad důvody, proč má smysl psát Wikipedii a probrali možnosti, jak ji začít používat ve výuce. Poté Jaroslav představil několik needitačních a editačních aktivit s Wikipedií, vytvořili jsme si účty, seznámili se se základní prací ve vizuálním editoru a vybrali aktivitu,...
Na 5. setkání Digicentra jsme s Alenou Vlachovou z Khanovy školy poznali, jak probíhá výuka na platformě cs.khanacademy.org, pocítili efekt okamžité zpětné vazby a gamifikace. Řeč byla také o možnostech zapojení žáků do překladu vzdělávacích videí v rámci metody CLIL. Inspiraci jednoho z účastníků přidáváme zde: ...
4. setkání Digicentra Brno: Minecraft a Kodu
Na 4. setkání Digicentra Brno jsme se pod vedením Miroslava Dvořáka, inovátora technologií ve školství dozvěděli, jak využít ve výuce Minecraft a Kodu.
3. setkání Digicentra Brno: Ozoboti ve výuce
Click here to edit...







