Ze minulých setkání

V úvodu lektor Pavel Šafl představil hlavní rozdíly mezi arduinem (vhodné spíše pro pokročilejší žáky a studenty) a micro:bity. Byla řeč o specifických potřebách učitelů z různých předmětů - např. když jsem chemik, fyzikář, apod. tak nemám čas na programování, ale chci spíš dělat specifickou činnost - např. měřit kyselost, rychlost nebo další...

Setkání s lektorkou Marcelou Přibylovou obsahovalo mnoho inspirativních aktivit do hodin nejen nové informatiky na 1. stupni ZŠ, ale také možností propojení s dalšími předměty a projekty. Byla řeč o tom, že zavedení nové informatiky představuje jednu z největších změn ve školství poslední doby, která reaguje na změny ve společnosti, zvyšuje zájem a...

Co do nové informatiky vlastně patří? Na mnoha školách je nová informatika velmi aktuálním a možná i trochu třaskavým tématem. Padají otázky typu:

Na tomto setkání jsme si představili knihu Strojové učení pro děti - projektově založený úvod do umělé inteligence. Knihu napsal Dale Lane, oceňovaný britský vývojář ve společnosti IBM. Jakožto otec dvou dětí je nadšencem pro projekty, které mladé studenty učí základní principy strojového učení. Konkrétně jsme si ukázali aktivity na třídění obrázků...

Začátkem roku byl spuštěn web www.itbezstrachu.cz, na kterém najdete 12 aktivit pro novou informatiku nejen na 1. stupni ZŠ. Aktivity jsou rozděleny do čtyř oblastí nové informatiky, ale ve všech aktivitách se autoři snažili o propojení více předmětů, aby se žáci učili v pochopitelných a dostupných souvislostech. Na tomto setkání jsme si spolu s...

Na tomto setkání jsme si ukázali, jak využívat micro:bity ve výuce odborných předmětů primárně na základní škole, jako jsou např. chemie, fyzika, zeměpis prostřednictvím projektové výuky. Lektorem setkání byl Ing. Pavel Šafl, vědecký pracovník Ústavu elektrotechnologie FEKT VUT a zakladatel projektu OMG Robotics, ve kterém se zabývá možnostmi...

Setkání s Pavlem Hodálem bylo informačně nabité - provedl nás rozcestníkem užitečných a hlavně osvědčených zdrojů s tématem digitální bezpečnosti a prevence kyberhrozeb. Byla řeč o jednoduchosti vytvoření neexistujících tváří pomocí AI (random face generator), způsobech, jak ověřit fake news (reverse image search, tineye, Google Lens,...

© 2019 - Elixír do škol, z. ú. | Olbrachtova 1929/62 | 140 00 Praha 4
Všechna práva vyhrazena 2019
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky