9. setkání Digicentra: Rozvoj informatického myšlení pomocí online systémů Umíme programovat a Umíme matiku

28.10.2019

Systémy Umíme programovat a Umíme matiku nabízí učitelům rozsáhlou databázi interaktivních úloh na procvičení informatického myšlení podle revidovaného RVP informatiky. Učitelům pomáhá zatraktivňovat a zefektivňovat výuku - šetří čas na přípravu a opravu práce a díky unikátnímu způsobu měření znalosti žáků a řazení úloh od nejjednodušších po obtížnější umožňuje žákům pracovat svým tempem a učiteli věnovat se každému individuálně. 

Vyzkoušeli jsme většinu cvičení, která systémy nabízejí, přičemž jsme začali grafickým programováním: Šipkovaná, Robotanik, Malování, Želví grafika, RoboAréna. Výhody grafického programování jsou zejména: 

    • intuitivnost a atraktivita

    • iterace, objevování, kreativita, "co když..."

      • "Co když trochu změním úhel?"

      • "Co když změním směr otáčení?"

      • "Co když změním počet opakovaných cyklů?"

    • procvičování od základů až po rekurzi

    • propojení s fyzickým robotem (ozobot, Mindstorms, apod.), který reálně vykreslí naše naprogramované pokyny

Po seznámením s prostředím Umíme programovat jsme poté porovnali kvalitu našeho kódu v interaktivnímu cvičení RoboAréna

Poté jsme přešli na programování v Pythonu, který je vhodný jak pro svou jednoduchost, tak postupně rostoucí popularitu mezi programátory - jedná se o nejrychleji rostoucí programovací jazyk, který v následujících 3 letech bude pravděpodobně patřit mezi top 3 nejpoužívanější podle Stack Overflow Developer Survey 2019.

© 2024 - Elixír do škol, z. ú. | Olbrachtova 1929/62 | 140 00 Praha 4
Všechna práva vyhrazena 2024
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky