Využití AI ve výuce
Pavel Hodál na začátku setkání uvedl důležitý problém AI a cílové skupiny:
Dost školení je ok pro učitele informatiky, ale co pak s tím má dělat např. učitel vlastivědy?
Základy jsou ok pro všechny, ale konkrétní aplikace je pak často úzce zaměřená.
Jak didakticky využít AI nástroje - zatím na toto nejsou dostatečně rozsáhlé příklady dobré praxe. Čest iniciativám jako AI dětem, která má toto za cíl.
AI ve výuce češtiny - často nejde o samotnou češtinu, ale jak napsat dobrý prompt.
Následovalo vyzkoušení mnoha nástrojů pokrývajících jak oblast informatiky, tak dalších předmětů:
možnost export kódu do Scratche - např. pro hru ovládanou pohybem
micro:bit: třídič odpadu, počítač projíždějících aut, apod.
Gpt4
kreativita
pracuje s daty do roku 2021
plugin s bardem dokáže pracovat s aktuálními daty
resp. zapnu plugin Bingu
Bard
pracuje s aktuálně dostupnými daty
Možné praktické ukázky využití v učitelské práci:
Vlož pdf soubor s textem/zadáním do GPT4, ptej se na otázky, vytvoř diferencované zadání, fill in the gaps, apod.
Na závěr Pavel pozval všechny na plánovanou prosincovou akci na téma Učíme (se) s AI.