Inspirace k AI a kybernetické bezpečnosti

17.04.2024

Jak udělat obsah k internetové bezpečnosti zajímavým a zároveň, aby u toho děti přemýšlely a něco užitečného se naučily - to byla hlavní motivace účastníků setkání s lektory David Kudrna a Petra Kudrna Sobková. *Spoiler alert - účastníci si přišli na své. David na úvod férově přiznal, že využívá neférovou výhodu - spolupracuje s influencery, které děti často znají a tím získá okamžitě jejich zájem. Důležitou součástí jsou také interaktivní skupinové úkoly, pohybové aktivity (např. když žáci otevřou nebezpečný odkaz, nakazí se dřepovacím virusem, který ale narozdíl od normální nemoci mají rádi, protože napomáhá zvláště mladším dětem odreagovat se a zrelaxovat) a prokládání ověřovacími otázkami. V oblasti digitálního wellbeingu se osvědčuje vizualizovat čas strávený online např. prostřednictvím koláče digitální rovnováhy - děti často překvapí, jak moc tráví online. Petra názornými obrázky na tabuli vysvětlila, jak působí na naše soustředění a energii pití energeťáků, jaký mají děti a dospělí kognitivní kredit a na jakých principech jsou vyvíjeny aplikace, aby jsme na nich trávili co nejvíc času (rychlý vs pomalý dopamin, vliv barev ikonek a log). Lektoři představili svou aktivitu Kdo hacknul Josefínu, která se zabývá tématy hacknutí telefonu (phishing), sextingu, 2FA. Na závěr byla řeč o novém videokurzu Generace AI, který je určen pro žáky 8. - 9. třídy, nabízí 40 aktivit k tématu AI, má za cíl odbourat kreslení v této oblasti a součástí je také soutěž o zajímavé ceny. Pomož mi udělat z tohoto textu příspěvek na facebook, který by text přehledně zformátoval do odstavců podle obsahu včetně emojis. 

© 2024 - Elixír do škol, z. ú. | Olbrachtova 1929/62 | 140 00 Praha 4
Všechna práva vyhrazena 2024
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky